مزاج سودایی

افرادیی که دارای مزاج سودایی هستند دارای طبع سرد و خشک می باشند . در ادامه ویژگی ها و خصوصیات رفتاری مزاج سودایی را مورد بررسی قرار می دهیم :

1.علاقه مند حسابداری هستند.

2.تنگ نظر هستند.

3.به فصل های بهار و تابستان علاقه دارند.

4.در مورد احساس و منطق ضعیف هستند.

5.محتاط هستند.

6.کم انرژی بوده و در مورد انجام وظایف جدی می باشند.

7.تا حدودی به معنویات تمایل دارند.

8.مدام در حال فکر کردن هستند و به هر چیز کوچکی فکر می کنند.

9.ریسک پذیر نیستند.

10.انتقامجو و کینه توز هستند.

11.موذی و پلیدند.

12.یک دنده و لجبازند.

پوست مزاج سودایی ها :

دارای پوستی خشک و رطوبت کم هستند. منافذ پوستشان ریز و کم است. رگ های روی دستشان دیده نمی شود، دارای رنگ پوست تیره هستندT سفیدی داخل چشم ها سفید و پررنگ است . رنگ چشم هایشان میشی و قهوه ای است. موهایشان خشک ؛ ضخیم و فرفری و کدر است. رنگ موهایشان مشکی و کمی متمایل به گندمی است. مزاج های سوداوی معمولا دارای موهایی کم پشت هستند.

گرایشات مزاج های سودایی :

صبح ها طعم دهانشان ، شور بوده و داخل دهانشان خشک می باشد. به همین دلیل باید از غذاهای سرد و خشک پرهیز کنند . در عوض می توانند غذاهای گرم و مرطوب مثل عسل مصرف کنند. غذاهای سرد و خشک منجر به از دست دادن رطوبت بدن و در نتیجه منجر به یبوست می شوند.

از میان فصول ، پاییز فصل سوداوی ها است. بهترین زمان برای حجامت این مزاج ها هم پاییز است. برای این افراد، نان گندم، بهترین نوع نان است. معنی سودا، سیاه بوده و به همین دلیل مزاج های سوداوی ، باید از مصرف بادمجان و عدس پرهیز کرده یا کم مصرف کنند.سردرد بلای جان مزاج های سوداوی است . حساسیت نسبت به صداها ، نشان دهنده افزایش سودا در بدن است، و چاره ی رفع سر درد و حساسیت نسبت به صداها ، رقیق شدن خون می باشد که از طریق حجامت و مصرف سرکه مقدور میب اشد. یخ باعث افزایش سودایی مس شود ، پس همه مزاج ها باید از یخ دور باشند . ( آب نباید به حالت یخ مصرف شود) در طب اسلامی چنین بیان می شود که اگر طبیب بتواند ، مزاج های سودایی را راضی کند ، هنر کرده است.

منبع