خواص پوست تخم مرغ :

در مورد خواص پوست تخم مرغ چه می دانید؟ سالیان طولانی است که در مورد فواید مصرف تخم مرغ شنیده ایم . تخم مرغ منبع غنی و همه کاره و در عین حال منبع در دسترس پروتئین است ، آب پز کردیم ، نیمرو کردیم و در خیلی از غذاها و دسرها و کیک ها از آن استفاده کردیم. ولی پوست تخم مرغ چطور ؟ جواب راحته ؛ انداختیم داخل سطل زباله.

مطالعات نشان می دهند که زمانی که پوست تخم مرغ را دور می اندازیم ، منبع وسیعی از کلسیم را از دست می دهیم.علاوه بر فواید پوست تخم مرغ بر سلامتی ، در باغبانی هم مورد استفاده قرار می گیرد.خب می توانید پوست تخم مرغ را بخورید؟این سوالی است که اخیرا خیلی پرسیده می شود. در این مقاله ، فواید پوست تخم مرغ را عنوان کرده ایم ، شگفت زده خواید شد.

پوست تخم مرغ دقیقا چیست؟

همه ما قبلا پوست تخم مرغ دیده ایم ، ولی چندنفر از ما دقیقا می داند که چه چیزی را می شکنیم؟

پوست تخم مرغ در واقع از سه لایه مختلف تشکیل شده است. اولین لایه ، سفت و گچی است که گاها روی املت و نیمرو می چسبد و بر می داریم . این لایه ترکیبی از کریستالهای کلیسم کربنات می باشد. این کریستال ها باعث حالت خمیده پوسته تخم مرغ می شوند. اگرچه پوسته تخم مرغ سفت و محکم است، ولی در واقع غشاء نیمه نفوذپذیری است که جریان هوا و رطوبت از طریق 17000 منفذ بسیار ریزی که در سرتاسر سطح پوست تخم مرغ وجود دارد ، در گردش است.

همچنین پوست تخم مرغ ، دارای بیرونی ترین لایه ای است که کوتیکول نام دارد. کوتیکول همچون فیلتری است که از ورود باکتری ها و گرد و خاک به داخل تخم مرغ جلوگیری می کند.

دو لایه ی دیگر تخم مرغ ، لایه ی درونی و بیرونی آن هستند. این دو لایه ، نرم و انعطاف پذیر و شفاف هستند و از پروتئین تشکیل شده اند و هر دو محکم و سفت هستند. هر دو ی این لایه ها از تهاجم باکتری ها به زرده تخم مرغ جلوگیری می کنند. یکی از پروتئین هایی که این لایه ها را ایجاد می کند ، کراتین نام دارد، همان پروتئینی که در شاخ کرگدن و موهای انسان وجود دارد.

آیا می توانید پوست تخم مرغ بخورید؟

جواب کوتاه برای این سوال بله است. زمانی که خوب شسته شود ، پوست تخم مرغ قابل خوردن است. سؤال مهم تر این است که چرا باید پوست تخم مرغ بخوریم؟ برای جواب دادن به این سؤال ، در ابتدا باید بدانیم که چه مقدار کلسیم در پوست تخم مرغ وجود دارد.

1.سرشار از پروتئین است.

پوسته یک تخم مرغ متوسط، نیاز روزانه یک فرد بالغ به کلسیم را شامل می شود. کلسیم ، ویتامینی است که برای ساخت استخوان های جدید بسیار ضروری است. همچنین باعث تنظیم ضربان قلب شده ، عملکرد ماهیچه ها را تقویت کرده ، سطح منیزیم، فسفر و پتاسیم خون را تنظیم می کند. برخی مطالعات نشان می دهند که میزان کلسیم موجود در پوست تخم مرغ از مقدار کلسیم موجود در مکمل ها بیشتر است.

2.موجب تقویت استخوان ها شده و تا حدودی پوکی استخوان را درمان می کند.

طبق مطالعاتی که انجام شده است، زنانی که پوست تخم مرغ مصرف می کنند، دردهای ناشی از پوکی استخوان را کمتر تجربه کرده و تحرک بیماران مبتلا به پوکی استخوان افزایش می یابد.