کدام ماده غذایی را می توانیم جایگزین کدام کنیم؟

زمان هایی که کالری آنچه را که می خوریم را محاسبه می کنیم ، برای خیلی هامون پیش آمده که از خودمان پرسیدیم که به جای این شکلات چی بخوریم؟ در واقع در دنیای خوراکی خیلی وقتها میشه که غذایی را جای غذای دیگر بخوریم و حتی فایده ی بیشتری وارد بدنمان شود.

لیستی برای شما تهیه کردم که بهتر است که گاهی بهش چشمی بیندازید . اینجا به شما گفته شده که چه ماده ی غذایی را می توان جایگزین کدام ماده غذایی دیگری کرد.

خداحافظ سس مایونز

زمان خداحافظی با سس مایونز رسیده است. همان طور که حتما اطلاع دارید ، مایونز از لحاظ کالری ، روغن و ارزش غذایی بسیار سنگین است. در حالی که خردل جایگزین بسیار مناسبی برای مایونز است. میزان شکری که در مایونز وجود دارد ، در خردل  وجود ندارد.

با کروتن ها خداحافظی کنید ( کروتن ، در واقع نان هایی هستند که به شکل مکعب بریده شده و دوبار پخته می شوند)

یکی از اجزای خوشمزه سالادها ( کروتن ها ) ، در واقع هر کدام بمب کالری هستند و به علاوه فاقد پروتئین می باشد. بهترین جایگزین کروتن بادام است.

و اما نوشابه !!!

البته که منظور فقط نوشابه نیست ، تمام نوشیدنی های گازدار ، حاوی مقدار زیادی شکر می باشند ، در عوض  می توانید چای سیاه یا سبز بنوشید.

آب میوه هم مثل بقیه است.

آب میوه های صنعتی نیز درست مثل آب میوه ها حاوی مقدار زیادی شکر می باشند.

حتی آب میوه هایی که در خانه گرفته می شوند، به سبب وجود قند میوه ، دارای شکر زیاد می باشند که موجب افزایش وزن می شود.

به علاوه آب ، یکی از ساختارهای بنیادی بدن است ، تا می توانید آب بنوشید.

وقتی فیلم تماشا می کردیم ، خیلی حق داشتیم ، چیپس سیب زمینی عزیز

چیپس سیب زمینی 3 برابر بیشتر از پاپ کورن کالری دارد. یک پرس چیپس سیب زمینی 3 برابر بیشتر از پاپ کورن کالری دارد. شاید سال ها به این علت ناخودآگاه هنگام تماشای فیلم ، پاپ کورن می خوردیم.

بادام همه جا

میزان شکر موجود در شیر 6 برابر موجود در بادام است.

برای کسانیکه بیشتر دوست ندارند ، خبر خوشی دارم. دیگه مجبور نیستید شیر بنوشید. حتی به جاش بادام بخورید هم کافی است. میزان قند موجود در شیر ، از یک فنجان بادام بیشتر است. تقریبا 6 برابر . و اینکه بادام بادام مانع از پیری زودرس می شود.

فرق بین نمک دریا یا سنگ نمک ، با نمک های تصفیه شده را بدانیم

داخل نمک دریا ، املاح خیلی بیشتری نسبت به نمک تصفیه شده وجود دارد. در چند سال اخیر نام نمک دریا را زیاد شنیده اید ، در واقع بخشی از زندگی ارگانیک شده است. نمک دریا نسبت به نمک های تصفیه شده ، املاح بیشتری دارد. به این ترتیب میزان نمک مورد نیاز بدن را دریافت می کنید ، بدون اینکه هرگونه ماده شیمایی وارد بدن شود.

ماست به جای خامه

نمیگیم خامه یکی از مقوی ترین غذاهای دنیا است ولی در غذاها تأثیر چشم گیری دارد. هرچقدر هم که خوشمزه باشد ، ولی مارا برای کنار نگذاشتن نمی تواند قانع کند، چون کالری زیادی دارد. خداحافظ خامه

کسانیکه ورزش می کنند ، آب نارگیل رو دریابید.

آب نارگیل 16 برابر نوشیدنی مخصوص ورزشکاران پتاسیم دارد. یک توصیه هم مخصوص ورزشکاران داریم .ویتامین ها و املاحی را که از دست می دهید ، برای جبرانش به جای نوشیدنی های مخصوص ورزشکاران ، آب نارگیل بنوشید ، 16 برابر بیشتر حاوی پتاسیم است.

مد جدید واقعا سالم است.

طرفدارهای شکلات تلخ بشتابید ! حق داشتیم :)

شکلات تلخ 4 برابر بیشتر از شکلات شیری فیبر داشته در عین حال نصف شکلات شیری حاوی شکر است.

همیشه می شنیدیم که شکلات تلخ نسبت به شکلات شیری و سفید چندین برابر مفیدتر است. خیلی دوستت داریم. دوستت دارم.