معجزه خرما

خرما از جمله میوه هایی است که به جرأت می توان گفت کسی پیدا نمیشه که دوست نداشته باشد. میوه ای شیرین و خوشمزه در عین حال بسیار مقوی و انرژی زا ، چنانچه خرما در حد متعادل مصرف شود ، به تنظیم قند خون کمک می کند. به خصوص در ماه رمضان خرما بیشتر از قبل مورد استقبال قرار می گیرد و مهم ترین دلیل آن هم همان تنظیم قند خون می باشد. روزی 2-3 عدد خرما قند خون را به خوبی تنظیم می کند. سحری مقوی با خرما و تمام فواید این میوه ی بهشتی را در این مقاله می توانید بخوانید . :)

با وجود اینکه گفته می شود خرما به میزان زیاد حاوی قند و شکر است ، ولی به دلیل نداشتن گلوکز ، یکی از سالم ترین مواد قندی شیرین است.

به سبب خاصیت آنتی اکسیدان قوی ، در مقابل بیماری ها محافظت کرده ، بدن را پاکسازی می کند.

ارزش غذایی بالای خرما باعث شده تا به سراسر بدن فایده داشته باشد. همچنین به سبب این ویژگی ، رادیکالهای آزاد موجود در بدن را دفع کرده و در نتیجه در برابر بیماری ها محافظت می کند.

به دلیل دارا بودن انتی اکسیدان بالا ، در برابر سرطان ها نیز پیشگیری می کند.

خرما ، بدن را در برابر انواع سرطان ها محتفظت می کند. از ایجاد سلول های سرطانی تا حد امکان جلوگیری کرده و سلول های سرطانی ایجاد شده را کوچک کرده و از بین می برد.

خرما ریسک ابتلا به بیماری های قلبی و ریوی را بسیار کاهش می دهد. هرچیزی که باعث گرفتگی عروق می شود را از بدن دفع می کند و در نتیجه از بروز بیماری های مربوط به قلب و عروق جلوگیری می کند.

به سبب دارا بودن ویتامین ها ، خرما موجب تقویت حافظه می شود. داخل خرما ویتامین های A ، B1 ، B2، B3 ، B6 و K موجود می باشد.چنانچه به طور منظم روزی 2-3 عدد خرما میل کنید ، در میانسالی مشکلاتی ناشی از کمبود حافظه نخواهید داشت.

خرما برای کم خونی بسیار مؤثر است. داخل خرما به مقدار زیادی آهن ، پتاسیم و کلسیم و ویتامین K موجود است که برای پیشگیری و درمان کم خونی به کار می رود ، برای نتیجه گیری بهتر ، لازم ایت که به طور مرتب خرما مصرف نمایید.

خرما به سبب وجود کلسیم ، به تقویت استخوان ها کمک می کند.

بی دلیل نیست وقتی می گوییم خرما سرشار از املاح معدنی است.داخل این میوه ی نقلی ، به اندازه فراوان کلسیم ، پتاسیم و فسفات موجود می باشد و این ویتامین در ساخت استخوان های کودکان در حال رشد و در بزرگسالان در حفظ ساختار استخوان ها بسیار مؤثر است.

به سبب دارا بودن ویتامین A در حفظ سلامت چشم بسیار مؤثر است.اگر بگوییم که خرما از سر تا نوک انگشتان برای بدن مفید است ، بی ربط نگفته ایم. هرچند هم که دور از انتظار باشد ، خرما از بابت سلامت چشم هم بسیار مؤثر است. این امر بخاطر وجود ویتامین A ی موجود در آن می باشد.

موجب تقویت سلامت کبد می شود.

داخل خرما ویتامین های B1، B2، B3 و B6 موجود می باشند که این ویتامین ها در حفظ سلامت کبد نقش مؤثری دارند.کسانی که مشکلات کبدی دارند توصیه می شود که خر ما را وارد زنجیره ی غذایی خود کنند ، البته چنانچه مشکل جدی کبدی نیاز به مراقبت های پزشکی و مصرف داروهای خاص دارد.

خرما، عصبانیت استرس و بی خوابی را کنترل می کند.

یکی از هدیه های ویژه ی خرما برای بدن ، کمک به کار کردن سیستم عصبی به طور منظم است ، زیرا زمانی که سیستم عصبی به خوبی و منظم کار کند ، بدنمان را از استرس ها و بی خوابی های ناشی از استرس در امان نگه می دراد و این هم یک دلیل دیگه که خرما را بیشتر دوست داشته باشیم.

نکته مهم :

فواید خرما را به تفصیل شرح دادیم ولی چنانچه دارای دیابت هستید ، برنامه رژیم غذایی خاصی دارید ، محدودیت مصرف شیرینی جات دارید ، حتما میزان مصرف روزانه ی خرما را با پزشکتان مشورت کنید.

توسط نسیم فرضعلی پور