روغن کاکائو

همان طور که از اسمش مشخص است ، روغن کاکائو از هسته ی درخت کاکائو به دست می آید. روغن کاکائویی که به طور طبیعی تهیه شود ، در شرایط معمولی به شکل جامد بوده ولی خیلی سریع ذوب می شود.

یکی از پرکاربردترین مصارف این روغن در ساخت شکلات می باشد، یعنی علت ذوب شدن شکلات در دهان ، وجود روغن کاکائو می باشد، به عبارتی از این روغن تنها در ساخت لوازم آرایش استفاده نمی شود ، بلکه جزئی از مواد تشکیل دهنده ی مواد غذایی نیز می باشد و چنانچه به طور استاندارد و به اندازه مصرف شود ، ضرری ندارد.

روغن کاکائو به سبب دارا بودن اسیدهای چرب ، سرآمد روغن های طبیعی و مفید می باشد.

فواید روغن کاکائو 

به سبب دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدانی قوی ، سیستم گوارشی را تقویت می کند.

چنانچه به اندازه مصرف شود ، ریسک ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را به طور چشمگیر کاهش می دهد.

به رفع استرس و خستگی کمک کرده ، بی خوابی ناشی از استرس را از بین می برد.

موجب مرطوب شدن پوست شده و به همین دلیل برای پوست های خشک بسیار مناسب است.

خاصیت آنتی اکسیدانی موجود در روغن کاکائو موجب می شود ، تا به دفع رادیکالهای آزاد کمک کند.

از این روغن برای رفع نرک های پوستی ناشی از چاقی استفاده می شود.

چنانچه به عنوان ماسک مو استفاده شود ، موجب نرمی و درخشندگی موها می شود.

نحوه استفاده از روغن کاکائو 

این روغن در حالت عادب به شکل جامد است ولی در بدن خیلی سریع ذوب می شود ، فقط دقت داشته باشید چنانچه قبلا استفاده نکرده اید ، مقدار کمی از روغن را روی قسمت کوچکی از آرنجتان زده و 24 بعد مشاهده کنید ، چنانچه خارش ، قرمزی و سایر علائم حساسیت را نداشتید ، با خیال راحت می توانید استفاده کنید.

هم می توانید به شکل خالص استفاده کنید  و هم به صورت ترکیبی با سایر روغن های گیاهی همچون گردو، نارگیل و… تمامی این روغن ها به سرعت جذب پوست شده و موجب رطوبت عمیق پوست می شوند.

آیا روغن کاکائو عوارض جانبی دارد؟

چنانچه به درستی و به اندازه مصرف شود ، هیچ ضرری ندارد . به دلیل وجود چربی های اشباع شده ، در این روغن ، تمامی مواد غذایی ای که با این روغن تهیه شوند ، اگر به مقدار زیاد مصرف شوند ، به شکل کالری زیاد در بدن ذخیره می شوند. پس لطفا زیاده روی نکنید.

نوشته شده توسط نسیم فرضعلی پور