مدت زمان ماندگاری 8 ماده ی غذایی که شگفت زده خواهید شد.

در این مقاله در مورد ماندگاری مواد غذایی ای که 3-5 ساله دارند و احتمال دارد که این تاریخ با گذشت زمان از روی محصول پاک شده و شما سر در گم شده که آیا دور بیندازید یا نه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

1.چه خوب که زود خراب نمی شود: شکلات

مدت زمان مصرف شکلات از زمان تولید ، به مدت 1 سال می باشد. فقط به یاد داشته باشید که ، شکلاتهای مغزدار یا ویفرها مدنظر نیست ، بلکه فقط شکلات ساده به این حالت می باشد.

2.البته نه زمانی که پخته شود: ماکارونی

ماکارونی هم مانند شکلات ، به مدت 1 سال ماندگاری دارد . چنانچه به حالت خشک و در محیطی با دمای مناسب نگه داری شود ، هیچ مشکلی به وجود نمی آید.

3.دست فریزر درد نکنه: سبزیجات منجمد

چنانچه عادت دارید که میوه جات و سبزیجات را فریز کنید ، بدون باز کردن بسته ، می توانید به مدت 18 تا 24 ماه نگهداری کنید ، ولی به محض باز کردن درب بسته باید در عرض 1 ماه مصرف نمایید.

4.بهتره که اصلا استفاده نکنید: کچاپ

وقتی رب گوجه فرنگی با آن خوشمزگی وجود دارد ، بهتر است که از سس کچاپ تا حد امکان استفاده ننمایید ولی خب اگر خیلی دوست دارید ، بدون جدا کردن حلقه ی محافظ روی در سس ، می توانید تا مدت 1 سال استفاده کنید.

5.زیتون تو پر با فلفل قرمز

اگر شما هم جزء افرادی هستید که عاشق زیتون بوده و چند شیشه یکجا می خرید ، بهتر است بدانید ، تا زمانی که درب ظرف باز نشود ، تا 3سال ماندگاری دارد ولی حتی اگر یکبار هم باز شود ، این زمان به 3 ماه کاهش می یابد.

6.ترشی جات

ترشی جات هم مانند زیتون ، اگر به صورت بسته بندی شیشه ای خرید کرده اید ، به مدت 18 ماه ماندگاری دارند. و آنهایی که باز شده اند را تا زمانی که نرم نشده و تغییر طعم نداده اند به راحتی و با خیال راحت استفاده نمایید.

7.در هر خانه ای موجود می باشد: سرکه

سرکه از جمله مواردی است که کاربردهای فراوانی دارد ، چه در ظرف حاوی سرکه را باز کرده باشید چه نکرده باشید ، تا 24 ماه ماندگاری دارد.

8.چای کیسه ای

تا وقتی که چای دم کرده هست ، معمولا سراغ چای کیسه ای نمیریم مگر اینکه تعداد مهمان ها زیاد باشد ، یا به مسافرت و پیکنیک رفته باشیم و معمولا از یک جعبه یکی دوععد مصرف شده و بقیه می ماند ، حتی اگر چنین نیز باشد با خیال راحت تا 2 سال می توانید استفاده نمایید.

نوشته شده توسط نسیم فرضعلی پور