فواید ناشناخته ی شکلات

محققان دانشگاه هاروارد طی آزمایشی که در طول 13 سال انجام دادند ، تأثیر شکلات را بر سلامت قلب مورد بررسی قرار دادند ، به این نتیجه رسیدند که ، زنان هفته ای یکبار به اندازه ی 30 گرم باید مصرف کنند.

این تحقیق نشان داد که زنانی که ضربان قلب نامنظم دارند ، در صورت مصرف منظم شکلات تا 21 درصد دچار کاهش این عارضه خواهند شد.

در مورد مردان نیز هفته ای 2 تا 6 بار همان مقدار شکلات نتایج مشابهی دارد و ریسک تپش قلب را تا 23 درصد کاهش می دهد. در این تحقیقات به خصوص فواید شکلات تلخ بیشتر چشمگیر بود.

گاهی وقتها پیش می آید که شدیدا احساس نیاز به خوردن شکلات دارید ، در این حالت به احتمال زیاد مغزتان به کاکائو نیاز دارد. خب بهتر است بدانید که همان اندازه که کاکائو برای بدن مفید است ، چربی و شکر موجود در شکلات برای سلامتی مضر می باشند. به خصوص در مورد شکلات های شیری و سفید این موضوع بیشتر است.

تا حد امکان از شکلاتهای خالص و درصد کاکائوی بالا ( 79 درصد به بالا) مصرف نمایید. کاکائو ، حاوی آمینواسیدی به نام تریپتوفان است که از طریق نوعی انتقال دهنده ی عصبی به نام سروتونین تولید می شود. و به همین دلیل موجب داشتن احساس شادی می شود. کاکائو برای کم کردن استرس و افسردگی بسیار مؤثر است. از جمله فواید ناشناخته ی شکلات می توان به موارد زیر اشاره کرد :

برای مقابله با استرس :

کاکائو حتی بیشتر از چای سبز حاوی آنتی اکسیدان است. استرس ، بدن را اکسیده می کند، در نتیجه به هنگام  استرس داشتن ، خوردن چند تکه شکلات مفید خواهد بود . این آنتی اکسیدان ها از پیری زودرس و بیماری های قلبی عروقی و سرطان جلوگیری می کنند.

برای آرامش :

کاکائو دارای ماده ای است که سیستم عصبی و عشلات را تقویت می کند ، این ماده منیزیم است ، منیزیم یکی از پرخاصیت ترین ویتامین ها می باشد . به همین دلیل توصیه می شود ، هرروز مقداری کاکائو مصرف کنید.

برای تقویت استخوان ها و دندان ها :

کاکائو به سبب داشتن کلسیم ، موجب تقویت و استحکام استخوان ها و مفاصل می شود . برای بهره مند شدن از این خاصیت ، بهتر است از کاکائوی بدون شکر استفاده کنید ، زیرا شکر مانع از جذب کلسیم می شود.

برای تقویت سیستم گوارشی :

کاکائو حاوی ویتامین سی نیز می باشد . ویتامین سی موجب تقویت سیستم گوارشی می شودو شما را از بسیاری ها محافظت کرده ، به علاوه ، استخوان ها ، دندان ها و پوست را نیز تقویت می کند.

برای سرزندگی :

زمان هایی که احساس ضعف و خستگی و بی حالی دارید ، کاکائو انرژی لازم برای شارژ شدن مجدد را تأمین می کند.

نوشته شده توسط نسیم فرضعلی پور