خواص هسته ی به

درست فصل این میوه ی پرخاصیت است ، هرچقدر از فواید این میوه بگیم کم است. چنانچه از هسته ی به درست مصرف از کم کردن جای سوختگی گرفته تا از بین بردن جوش ها و علاوه بر این در سلامت موها نیز بسیار مؤثر می باشد. خب برای بهره مند شدن از خواص هسته ی به به چه شکلی باید مصرف کنیم؟

فواید هسته ی به

*هسته ی به باعث بسته شدن منافذ درشت پوست شده و به همین خاطر پوست را سفت تر می کند.

*جای سوختگی ها و جوش های پوست را از بین می برد.

*از ایجاد جوش ها و نقطه های سرسیاه جلوگیری کرده و جوش های موجود را از بین می برد.

*ترک های پوستی را خیلی کم رنگ کرده و در صورت مصرف مداوم ، گفته می شود که تماما از بین می برد.

*هسته ی به برای سلامت موها نیز مفید می باشد ، به خصوص برای کاهش دادن چربی موها .

*این هسته نه تنها برای کاهش چربی موها مفید می باشد ، بلکه برای پرپشت شدن و براق شدن موها نیز بسیار مؤثر است.

طریقه ی مصرف هسته ی به

برای اینکه از همه خواص هسته ی به بتوانیم استفاده کنیم ، باید طرز صحیح استفاده از این دانه را بدانیم. آنچه که در وهله ی اول باید بدانیم این موضوع است که ، نباید به هیچ عنوان هسته ی به را به صورت خام به صورات خوراکی مصرف کنیم ، در غیر اینصورت عوارضی همچون کهیر زدن ، شکم درد و حتی مشکلات روده ای به وقوع خواهند پیوست.

بهترین حالت مصرف هسته ی به ، به شکل موضعی می باشد . چطور؟  به این حالت که هسته های یک به کامل را جدا کرده داخل نصف فنجان آب یا گلاب بریزید و 24 ساعت کنار بگذارید ، بعد از این مدت خواهید دید که مایع به حالت ژله درآمده است. این ژل را روی پوست خود قرار داده و 30 دقیقه صبر کرده و با آب ولرم بشویید. این کار را می توانید هرروز انجام بدید.

برای درمان سرفه و رفع اسهال

1 لیوان آب و 10 عدد هسته ی به را داخل قابلمه ای ریخته و 10 دقیقه بجوشایند ، سپس از روی حرارت برداشته و پس از خنک شدن نصف فنجان بنوشید ، شگفت زده خواهید شد. به همین راحتی

برای رها شدن از شر موهای چرب

داخل یک لیوان آب ، به مقدار زیاد هسته ی به ریخته و یک ساعت صبر کنید ، بعد این آب را جوشانده و کنار بگذارید تا خنک شود ، سپس هسته ها را جدا کرده و مایع به دست آمده را از ریشه ی موها به سمت ساقه ی موها ریخته و 30 دقیقه صبر کنید ، بعد موها را آبکشی نمایید. هفته ای 1 بار می توانید از این محلول استفاده کرده و با این کار چربی موهایتان را کاهش دهید.

نوشته شده توسط نسیم فرضعلی پور