فواید چغندر قرمز

چغندر قرمز حاوی آنتی اکسیدان بالایی است و برای سلامتی انسان بسیار مفید می باشد. فواید چغندر کدامند؟ در زندگی روزمره مهم ترین عامل به خطر انداختن سلامتی انسان، استرس است. یکی از اصلی ترین مواد غذایی از بین برنده ی استرس، چغندر قرمز است. بریم سراغ فواید چغندر قرمز

برای درمان کدام بیماری ها مفید است؟

معمولا به عنوان ترشی از این گیاه استفاده می شود، که منبع غنی ویتامین ها است، این گیاه حاوی ویتامین های A، B6 ، B12 ، C ، E و K بوده، همچنین دارای ریبوفلاوین، کولین و بتائین و پنتوتنیک اسید است. این گیاه از خانواده ی اسفناج ها بوده، زیر خاک می روید و تمام ویتامین ها و املاح موجود در خاک را جذب می کند. متخصصین بر این باورند که نوشیدن روزانه یک لیوان آب چغندر همراه با چند عدد گردو که داخل مخلوط کن مخلوط شده باشند، فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد، هم سیستم گوارشی را تمیز کرده و هم باعث کاهش وزن می شود.

چند نوع چغند وجود دارد؟

چغندر قندی که برای تهیه ی شکر مورد استفاده قرار می گیرد و رنگ آن سفید می باشد.

چغندر قرمز که اغلب در قالب ترشی تهیه می شود.

فواید چغندر قرمز کدامند؟

برای پیشگیری از سرطان های پوست، ریه ها و کولون بسیار مؤثر بوده و با تقویت سیستم ایمنی، سلول های سرطانی را کاهش داده و ریسک ابتلا به سرطان را کم می کند.

موجب حفظ تعادل رادیکالهای آزاد شده و از نفخ شکم جلوگیری می کند.

کلسترول بد را کاهش داده و کلسترول خوب را افزایش می دهد، به همین سبب موجب تقویت سلامت قلب می شود.

در جهت پاکسازی کبد، مؤثرترین دارو می باشد. از آنجایی که آنتی اکسیدانی قوی است، معده، کیسه ی صفرا و کلیه ها را پاکسازی می کند.

خانم های باردار به خصوص بعد از ماه سوم، به طور مرتب بایستی از این گیاه مصرف کنند، هم سلامت جنین و هم مادر را تأمین می کند.

در جهت رفع کم خونی متخصصین معتقدند که نوشیدن روزی یک لیوان آب چغندر، مؤثر خواهد بود

در جهت رفع استرس، خستگی و افسردگی بسیار مفید است.

کاربرد آب چغندر

تعداد سلول های خونی را افزایش داده، در عین حال میزان قند خون را متعادل می کند.

سیستم گوارشی را تقویت کرده، در نتیجه مشکلات گوارشی مثل اسهال و یبوست را از بین می برد.

سیستم ایمنی را در مقابل نفوذ میکروب ها تقویت می کند.

مدر طبیعی است.

نحوه ی تهیه ی آب چغندر :

به کمک آب میوه گیر، به راحتی می توانید تهیه نمایید، بعد آب تهیه شده را یکبار دیگر از صافی عبور داده، 2 عدد گردو اضافه کرده و با مخلوط کن هم بزنید. یک روز در یخچال نگه داشته بعد، هرروز به طور مداوم به اندازه ی یک لیوان بنوشید.

ارزش غذایی چغندر در 100 گرم :

کالری : 43 گرم

چربی: 0.2 گرم

پتاسیم : 325 میلی گرم

سدیم : 78 میلی گرم