چه چیزهایی باعث تضعیف سیستم ایمنی می شوند؟

کروناویروس، ویرورسی که هیچ کس فکر نمی کرد باعث تعطیلی کل شده و هرروز اطلاعات جدید و گاه متناقض با گفته های قبلی در مورد این ویروس منتشر شود. کم کم به این فکر افتادیم که نکنه این ویروس آمده تا کره ی زمین را از ناپاکی ها پاک کنه؟ کسی نمیدونه و شاید چند سال بعد اصل ماجرا برای همه روشن شود. تا امروز 9 فروردین سال 1399، تعداد کل مبتلایان به این بیماری  ۳۵۴۰۸ نفر هستند که از این میان ۱۱۶۷۹ نفر بهبود یافته و متاسفانه ۲۵۱۷ نفر فوت کرده اند. امیدوارم دفعه بعد که بخواهم مقاله بنویسم خبر از ریشه کن شدن این بیماری را بدهم. خب بریم سراغ اصل مطلب که تنها روش مقابله با ویروس بعد از گرفتاری است : قوی بودن سیستم ایمنی. پس بریم سراغ اینکه چه چیزهایی باعث تضعیف سیستم ایمنی می شوند؟

در مقالات قبلی، راههای تقویت سیستم ایمنی را مورد بررسی قرار دادیم،

حالا نوبت میرسد به آنچه که باعث تضعیف سیستم ایمنی می شوند :

  1. شکر و هر ماده ای که حاوی شکر می باشند : شیرینی جات، نوشیدنی های گازدار، بستنی و… . قند مورد نیاز بدن را از میوه های تازه و خشک تأمین کنید.
  2. کربوهیدرات ها : کیک، بیسکویت، چیپس، تنقلات، غلات صبحانه، نان سفید و ماکارونی. اگر نمیتوانید به طور کامل حذف کنید، در کمترین حد ممکن استفاده نمایید.
  3. مواد شیمیایی : هر ماده ی غذایی که دچار تغییرات شیمیایی شده باشد، کره ها( هر نوع کره ای که به طور طبیعی تهیه نشده باشد)، فست فودها.
  4. مواد شیمیایی پاک کننده : تمام ضدعفونی کننده های شیمیایی، رنگ ها، محصولات آرایشی- بهداشتی، سموم دفع حشرات
  5. امواج الکترومغناطیسی : تلویزیون، کامپیوتر، پلی استیشن، موبایل ها.
  6. داروها: آنتی بیوتیک ها، استروئیدها، ضدافسردگی ها، مسکن ها، ضدویروس ها
  7. دریافت نکردن اکسیژن کافی و نداشتن فعالیت فیزیکی کافی : از دود ماشین ها دوری کرده و در هوای آزاد تنفس کنید. به یاد داشته باشید که هوای تمیز عامل قوی برای تقویت سیستم ایمنی است.
  8. کمبود ویتامین D : ثابت شده است که ویتامین D و نورخورشیدکه منبع اصلی این ویتامین می باشد، اثر ویروس و عفونت ها را کم کرده و همچنین تأثیر مثبتی در تقویت سیستم ایمنی دارد.