کدام مواد غذایی نیاز روزانه مایعات بدن را تأمین می کنند؟

مایعات از جمله مهم ترین عوامل نشان دهنده ی یک بدن سالم هستند، اگر روزانه 2.5 لیتر اب بنوشید، نیاز روزانه ی بدنتان به مایعات را رفع خواهید کرد. خب شاید شما هم مثل من جزو آدمهایی هستید که زیاد آب نمی خورید، نگران نباشید، متخصصان بر این باورند که علاوه بر آب، از طریق برخی مواد غذایی نیز می توان نیاز روزانه آب بدن را تأمین کرد. خب بریم سراغ این موضوع که کدام مواد غذایی نیاز روزانه مایعات بدن را تأمین می کنند؟

خیار

خیار 96درصد حاوی آب است. از بین تمام میوه ها و سبزیجات، خیار بالاترین میزان آب را دارد، اگر روزی 2 عدد خیار بخورید، 40 درصد نیاز مایعات بدنتان را تأمین کرده اید. خیار حاوی ویتامین های C، K و B به مقدار فراوان می باشد.

اسفناج

اسفناج حاوی ویتامین های A و C بوده و نیاز آهن بدن را به طور صد در صد تأمین می کند.

کدو

بعد از خبار، کدو بیشترین میزان آب را دارد، برای اینکه از تمام آب موجود در کدو استفاده کنیم، بایستی کدو را بپزیم، نه به شکل خام. کدویی که سرخ شود، خیلی سریع میزان آب موجود را از دست خواهد داد. به خصوص افرادی که رژیم دارند یا ورزش می کنند، در هفته بایستی 2 بار کدوی پخته میل نمایند، تا 50 درصد میزان نیاز آب بدن را تأمین کرده باشند.

آناناس

آناناس حاوی 87 درصد مایعات می باشد. بروملین ازجمله موادی است که داخل مایع آناناس موجود بوده، که بافت ها و سلول های بدن را تجدید می کند. یعنی آناناس هم نیاز به مایعات بدن را رفع می کندو هم باعث جوان سازی می شود.

گوجه فرنگی

یکی از پر مصرف ترین سبزیجات در جهان، گوجه فرنگی است که به مقدار زیادی حاوی مایعات می باشد. داخل گوجه فرنگی مواد حاوی اسید نیز موجود می باشد، پس بهتر است روزانه بیشتر از 3-4 عدد نخورید. به علاوه، گوجه فرنگی به سبب داشتن فلاونووئید، خاصیت آنتی اکسیدان داشته و بدن را از شر بافت های سرطانی در امان نگه می دارد.

تُرُب

فواید ترب را شاید کمتر کسی بداند، ولی در واقع از جمله سبزیجات بسیار مفیدی است که حاوی مقدار زیادی مایعات می باشد. متخصصین توصیه می کنند که آب ترب را گرفته و بنوشید، در این صورت اسید معده را متعادل کرده و هضم را تسهیل می کند.

گریپ فروت

طبق تحقیقاتی که انجام گرفته است، نوشیدن یک لیوان آب گریپ فروت، قبل از غذا، هم به کاهش وزن کمک کرده و هم برای کسانی که نمی توانند آب بنوشند، جایگزین مناسبی خواهد بود، فقط توجه داشته باشید، افرادی که بیماری های مزمن دارند و از داروهای خاصی استفاده می کنند، قبل از نوشیدن آب گریپ فروت، با پزشک خود مشورت نمایید.

کرفس

ساقه های کرفس به مقدار زیادی حاوی مایعات می باشند. طبق گفته ی محققان، نوشیدن روزانه یک لیوان آب کرفس، از سردردها، افسردگی، استرس و خستگی جلوگیری کرده و کیفیت زندگی را بهبود می بخشد.

کاهو

سالیان طولانی است که کاهو به سبب خاصیت دفع کنندگی سموم بدن و لاغر کنندگی، شناخته می شود، به این خواص، پرآب بودن این سبزی را هم اضافه کنید، چنانچه به طور مرتب کاهو مصرف نمایید، سیستم ایمنی بدن را تقویت خواهد کرد.