چربی سوزهای واقعی

در زندگی روزمره با چربی سوزهای واقعی و طبیعی سر و کار داریم و خیلی راحت از کنارشان عبور می کنیم.در این مقاله به طور مختصر آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

افزایش سوخت و ساز بدن به چربی سوز سریع تر کمک می کند.

اما خیلی از مکمل های چربی سوز موجود در بازار ناسالم و غیر مؤثر هستند.

خوشبختانه بسیاری از غذاها و نوشیدنی ها وجود دارند که موجب چربی سوزی بیشتر و بالطبع کاهش وزن سریع تر می وند. در ادامه مهم ترین این مواد غذایی را معرفی می کنیم.

1.ماهی چرب و روغنی ( توجه داشته باشید که منظور از روغنی ، چربی خود ماهی است ، نه روغنی که توسط آن پخته می شود.)

ماهی های چرب خوشمزه و در عین حال بسیار مقوی و مفید هستند.

قزل آلا ، شاه ماهی ، ساردین ، خال خالی و سایر ماهی های روغنی ، حاوی امگا 3 و اسید های چرب هستند، که موجب کاهش التهابات و حملات قلبی می شوند.

به علاوه ، اسیدهای چرب امگا3 ، کمک می کنند تا چربی های بدن سریع تر آب شوند.

در یک تحقیقی که به مدت 6 هفته ، توسط 44 شرکت انجام شد ، کسانیکه از مکمل های روغن ماهی استفاده کردند ، حدود 5/0 کیلوگرم وزنشان کاهش پیدا کرد و سطح کورتیزول خونشان ( همان هورمون استرس که با میزان ذخیره چربی ارتباط دارد ) نیز کاهش یافت.

علاوه بر این ، ماهی ، منبع غنی پروتئین می باشد ، هضم پروتئین ، منجر به احساس سیری بیشتر و افزایش سوخت و ساز بدن ، بیشتر از میزان هضم چربی و کربوهیدرات است.

برای چربی سوزی و حفظ سلامت قلب ، حداقل دوبار در هفته ، حداقل 100 گرم ماهی مصرف کنید.

2.قهوه .

قهوه یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین نوشیدنی های جهان است.

منبع غنی از کافئین است که باعث بهبود حال عمومی و عملکرد روحی و فیزیکی می شود.

به علاوه در چربی سوزی بدن بسیار مؤثر است.

در یک تخقیق که برروی 9 نفر انجام شد ، کسانی که یک ساعت قبل از ورزش کردن ، کافئین مصرف کردند ، دوبرابر کسانی که مصرف نکردند ، چربی سوزاندند و قادر بودند 17 درصد بیشتر ورزش کنند.

مطالعات نشان می دهند که بسته به میزان کافئین دریافتی ، این ماده 3-13 درصد سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد.

برای مصرف قهوه بدون عوارض آن مثل بی خوابی و استرس ، سعی کنید در طول روز بیشتر از 100 تا 400 گرم ننمایید. این مقدار شامل 1تا 4 فنجان قهوه می باشد.

3.تخم مرغ

تخم مرغ منبع غنی پروتئین است.

اگرچه زرده تخم مرغ ، کلسترول بالایی دارد ، یک تخم مرغ کامل در کسانی که سابقه حملات قلبی دارند ، موجی حفظ سلامت قلب می شود.

به علاوه ، در کاهش وزن بسیار مؤثر است.

مطالعات نشان می دهند که صبحانه هایی که حاوی تخم مرغ هستند ، در افراد دارای اضافه وزن ، باعث احساس سیری طولانی مدت می شوند.

در یک آزمایش 8 هفته ای روی 21 مرد ، کسانی که 3 عدد تخم مرغ به عنوان صبحانه خوردند ، در طول روز 400 کالری کمتری دریافت کرده و 16 درصد چربی بیشتری در مقایسه با کسانی که نان شیرین یا مربا خوردند ، چربی سوزاندند.

تخم مرغ منبع غنی پروتئین است که باعث افزایش متابولیسم 20-35 درصد تا ند ساعت بعد از خوردن تخم مرغ می باشد.

در حقیقت دلیل ایجاد احساس سیری زمان خوردن تخم مرغ به این علت است که حین هضم پروتئین ، همزمان میزان سوزاندن کالری را به بالاترین حد می رساند.

4. روغن نارگیل

روغن نارگیل سرشار از فواید سلامتی است.

افزودن روغن نارگیل ، موجب افزایش کلسترولHDL  ( خوب) و کاهش تری گلیسیرید ها می شود ، به علاوه در کاهش وزن نیز مؤثر است.

در یک مطالعه ، مردان دارای اضافه وزنی که به رژیم غذاییشان 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل اضافه کردند ، 2/5 سانتی متر دورکمرشان باریکتر شد ، این در حالی است که هیچ کار دیگری برای کاهش سایز انجام ندادند.

برای مصرف روغن نارگیل بهتر است از روزی 1 قاشق شروع کنید و بعدا افزایش دهید تا مشکل گوارشی ایجاد نکند.

5. چای سبز

چای سبز ، جزء سالم ترین نوشیدنی ها است. مطالعات نشان می دهند که نوشیدن چای سبز از حملات قلبی محافظت کرده و از انواع سرطان ها جلوگیری می کند.

علاوه بر اینکه حاوی میزان قابل توجهی کافئین است ، منبع عالی اپی گالوکاتچین گالات ( EGCG ) که نوعی آنتی اکسیدان است که افزایش چربی سوزی و کاهش چربی های دور شکم را موجب می شود.

6. سرکه سیب

فواید بی شمار سرکه سیب بر کسی پوشیده نیست.سرکه سیب موجب کاهش اشتها و کاهش قند خون و سطح انوسلین در افراد دارای دیابت می شود. ماده اصلی سرکه سیب ، استیک اسید است که بخاطر چربی سوزی بالایی که دارد ، مشهور است.

نحوه مصرف به این شکل است که در ابتدا از 1 قاشق شروع کنید ، 1 قاشق سرکه سیب را در یک لیوان آب حل کنید ، و در طول روز بنوشید ، بعدها می توانید 2 قاشق را در یک لیوان حل کنید.

7. کرفس ( در یک هفته 7 کیلو وزن کم کنید )

کرفس از سالم ترین و در عین حال مقوی ترین سبزی ها است. 95 درصد آن را آب تشکیل داده. کرفس به دفع ادرار کمک کرده ، خاصیت دتوکی داشته و حس گرسنگی کاذب را از بین می برد.

چنانچه 2 هفته به طور منظم کرفس و یا آب کرفس مصرف نمایید ، 8 کیلوکاهش وزن خواهید داشت ، کرفس زمانی مؤثر خواهد بود که در کنار رژیم غذایی کامل مصرف شود.

صبح ها اسموتی کرفس ، آناناس و خیار بنوشید.

قبل از صبحانه این اسموتی را بنوشید ، به این ترتیب تمام ویتامین های مورد نیاز تا روز بعد را دریافت کرده اید . به علاوه این نوشیدنی خاصیت سیر کنندگی دارد. آنانس و خیار خاصیت دتوکس این نوشیدنی را افزایش می دهند.

مواد لازم اسموتی :

2 یا 3 ساقه کرفس

نصف خیار

2 قاچ آناناس

1 قاشق غذاخوری سبوس جو.

طرز تهیه :

تمام مواد را خوب بشویید و سپس خیار را به تکه های کوچک بریده و آناناس و کرفس را هم خرد کنید ، به همراه سبوس جو همه را داخل میکسر خوب مخلوط کنید.

چنانچه تمایل داشته باشید ، می توانید 1 قاشق عسل به مواد اضافه کنید و همچنین اگر نمی خواهید زیاد غیظ باشد ، یک لیوان آب هم می توانید اضافه کنید.

منبع