6 ماده ی غذایی پرخاصیت

جدیدا این جمله را خیلی می شنویم ” ویتامینش تو پوستشه ” در این مقاله 6 ماده ی غذایی پرخاصیت را معرفی کرده و به بررسی ویتامین های موجود در پوست میوه ها و سبزیجات خواهیم پرداخت ، مثلا بعد از این مقاله ، باخیال راحت می توانید ، پوست هندوانه میل کنید :)

آیا میدانستید که پوست هندوانه خیلی خیلی پرخاصیت است؟

پوست هندوانه ، در کنار داشتن ویتامین های B6 و C ، برای جوانسازی پوست نیز مفید می باشد. پوست هندوانه میزان سیترولین ( نوعی آمینواسید ) را افزایش می دهد.با افزایش سیترولین ، جریان خون افزایش می یابد.

آیا میدانستید که پوست موز دقیقا مثل چسب زخم عمل می کند؟

از وقتی بچه بودیم همان طور که کارتون ها را نگاه می کردیم ، همیشه می پنداشتیم که پوست موز فقط به درد سرخوردن مردم روی خیابان ها می خورد :) . سالانه حدود 40 میلیون تن پوست موز ، دور انداخته می شود ، در حالیکه جدیدا کشف شده است که خاصیت درمان سریع زخم ها را دارد و هم اینکه قابل خوردن است. پوست موز به دلیل دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدانی ، برای بدن بسیار مفید است.

پوست سیب زمینی خاصیت ضد پیری دارد.

معادل تمام کرم های تبلیغاتی که میبینیم ، پوست سیب زمینی است.هم چروک ها و گود افتادگی درو چشم ها را از بین می برد و هم در کل پوست ، خاصیت روشن کنندگی و کاهش چین و چروک را دارا می باشد . دلیل این همه خاصیت پوست سیب زمینی وجود آنزیمی به نام ، کاتکولامین است.

کدو تنبل ماسکی فوق العاده

کدوتنبل حاوی ویتامین های A ، E و C و همچنین رتینوئیک اسید ( از مشتقات ویتامین A می باشد که در درمان آکنه و پسوریازیس مورد استفاده قرار می گیرد.) رتینوئیک اسید یکی از احیا کننده های قوی پوست است.

لایه ی نازک روی پیاز ، برای تسکین التهابات بسیار مؤثر است

کوئرسین فلاونوئیدی است که برای کاهش التهابات مفید اسیت که این ماده در لایه ی نازک روی پیاز ها به وفور وجود دارد ، هرچند که نمی شود پیاز را خام خورد ولی سعی کنید در کنار غذاها از این گیاه پرخاصیت مصرف کنید.

روغن زیتون تاریخ گذشته یک پاک کننده ی آرایش طبیعی

در شرایط نرمال ، روغن زیتون به راحتی فاسد نمی شود ، ولی چنانچه مدت طولانی است که گوشه ای مانده و استفاده نمی کنید ، می توانید به عنوان آرایش پاک کن استفاده نمایید.

برگ چغندر سیستم گوارشی را تقویت می کند.

برگ چغندر از جمله گیاهانی است که شاید به جرأت بتوان گفت که فقط برای مرگ چاره نیست. در صورتیکه داخل مخلوط کن کاملا له شده ، با آب لیمو و سیر له شده ، فلفل و نمک مخلوط شود و همراه غذا صرف شود ، به سبب دارا بودن آنتی اکسیدان هایی که دارد ، سیستم گوارشی را به اندازه ی کافی تقویت می کند.

نوشته شده توسط نسیم فرضعلی پور